Informerizacija srpskih medija, Novosti i Vučela nekad i sad

Prije rata beogradske Večernje novosti bile su najtiražnije i najuticajnije dnevne novine u bivšoj Jugoslaviji, i gotovo da nije bilo srpske kuće koja bar jednom sedmično ne bi kupila svoj primjerak Novosti. U njima su radili ugledni novinari i urednici, a mnogi intelektualci, pisci i istoričari bili su autori koji su pisali kolumne, feljtone i analizirali političko stanje. Devedestih su pokrenute i „Evropske novosti“ u Frankfurtu za našu dijasporu, i bez obzira na uticaj politike i burna vremena, Večernje novosti, uz Politiku su održale zavidan nivo profesionalizma. Nažalost poslednjih godina, posebno od dolaska nazadnjaka na vlast u Srbiji 2012. godine, novine i mediji su urušili profesionalne standarde, i tonu sve dublje. Žuto smeće zvano „Informer“ i ručišasta TV“ Pink“ postali su reperi i mjera vrijednosti po Vučiću, pa oni nažalost postavljaju standarde i određuju vrijednosti, i kao najgledaniji i najuticajniji režimski mediji polako su počeli da vuku na dno i sve ostale.

Vučić je uspio da sa malih ekrana ukloni Olju Bećković, iz Politike protjera Ljiljanu Smajlović, Slobodana Antonića i Jovu Bakića, a na čelo najuticajnih medija doveo svoje poslušnike koji puno ne razmatraju suštinska pitanja, ključne probleme države i društva, već zamajavaju gledaoce i čitaoce trivijalnim glupostima, najavama državnih udara i raznim drugim spinovima. Tako je Srbija dočekala da se na nacionalnoj Radio-televiziji Srbije cenzuriše zlatna odbojkašica Milena Rašić, rođena u Prištini, jer je u svom obraćanju pozdravila navijače i sunarodnike na Kosovu, Crnoj Gori i Republici Srpskoj. To je prava slika licemjerstva i lažnog patriotizma Vučića i Dodika, koji su dočekali odbojkašice kako bi dobili neki jeftini politički poen.

Večernje novosti strmoglavo klize ka dnu od kako ih je 2017. godine preuzeo Milorad Vučelić, medijska pesnica Slobodana Miloševića koji je od 1992. do 1995. godine rukovodio RTS-om. Vučela je o početku „Oluje“ napada Hrvatske vojske na Krajinu i progon 250 000 Srba avgusta 1995. kratko izvjestio tek pred kraj Dnevnika, ali se sada iznenada zainteresovao za politička dešavanja sa ove strane Drine, i postao veći dodikovac od samog Dodika. Tako su Večernje sa Vučelom zamijenile Narodne novine i Informer, i postale lider u prljavoj kampanji, glorifikovanju lažnog Oca nacije, plasiranju lažnih vijesti, spinova i optužbi na račun opozicije. Sinošnji sinhronizovani policijski pretres vozila ispred sjedišta SDS-a, nakon lažnih vijesti koje su objavile Novosti, predstavlja vrhunac prljave i podmukle propagande. Vučelić je ranije u svom „Pečatu“ oštro kritikovao Dodika, dok je on bio sa „Žutim“ i Tadićem, ali Služba je Služba, pa su se sa okolnostima i tokovima novca promijenili stavovi i urednička politika.

Sramno je da nekad ugledni i vodeći srpski mediji sada budu u službi mafije i umjesto zaštite poniženih i obespravljenih, budu pokrovitelji unutrašnjih okupatora. Jasno je da Vučelić, i ostala beogradska štampa, ne bi ovo radili bez saglasnosti Aleksandra Vučića, koji je od abortusa i pobačaja napredovao do ključnog partnera Milorada Dodika. Niko sa Dodikom nije tikve sadio a da se posle nije gorko pokajao, i vjerujem da će se mnogi pokajati i postidjeti kada padnu maske, zbog prljavih poslova i podrške iskonskim neprijateljima i rušiteljima Republike Srpske. Nadam se da će informerizacija i pinkizacija srpskih medija uskoro biti ružna prošlost i opomena, jer samo slobodni mediji mogu iznjedriti bardove i oštra pera sa stavom kao što su nekada bili Vladislav Ribnikar, Mika Antić, Bogdan Tirnanić, Aleksandar Tijanić i drugi..

 

Nebojša Vukanović